Followers

Wednesday, April 13, 2011

i-ENVEX...

Assalamualaikum!!!
hai korang ape kabo sume??
(uhuhu gilerkkk ke ape minah ni pg2 buta tanya kabo owg)...

anyway entry aku kali ni nak cter pasal aku join i-ENVEX...
i-ENVEX=International Engineering Invention & Innovation Exhibition
(i-ENVEX 2011)
First of all, aku sendiri xsangka yang aku join competition ni...
ye laa cam xlayak jer diriku ini...
ape taknye..
tajuk FYP owg lain semua gempak2...
tajuk aku alahhaaaaiiii....
tp, atas semangat waja supervisor aku...
dia telah bagi aku semangat untuk join benda ni..
so aku pun join laaa...
(padahal rela dlm terpaksa..uhuhu)...
kalo bukan kena paksa masuk jangan harap aku nak join...uhuhu...
so, nak dijadikan citer...
i-ENVEX ni ni di bahagikan kepada 4 kategori...
dimana kategori untuk budak2 skolah rendah, budak skolah menengah, internal ( dimana menggabungkan semua universiti dalam malaysia) & yang akhir skali kategori international..
pada mulanya, sape2 yang masuk competition ni kena isi borang yang disediakan...
so, aku pun isi lah sama cam owg lain isi...
tapi nak dijadikan citer...
tup!!tup!!!
bila info pasal participant untuk owg yang join i-envex ni kuar...
aku pun check laa dalam 1 laman web yang diberitahu...
alih2 terkejut beruk aku tengok nama aku xtersenarai pun untuk kategori internal...
rupe2nye nama aku tersenarai 20 owg wakil UniMAP untuk lawan kategori international...
aku seperti owg nak pengsan (tp nasib baek xpengsan agi..kalo x???)....
so, untuk sedapkan hati aku cuba menyakinkan diri aku...
ini sume mesti salah teknikal ni...
tup!!tup!! bila ari kejadian rupe2nye tajuk aku memang btol2 ada dalam kategori international...
aku ape lagi gelabah beruk laaa....
waaaaa maaamaaa xmoooooo!!!!
aku bukan genius pun...
adoiyaaiiii cmne ni aku nak hadapi....
bila aku tnya supervisor aku rupe2nye...
memang tajuk aku dipilih sendri oleh examiner yang nak judges aku nanti...
mampus laaa aku...
so ape lagi malam 2 pulun laa aku study kalahkan nak final exam...
cuakk kowt....

i-ENVEX ni telah berlangsung selama 3 ari...
iaitu 8,9,10/4/2011....
so, hasil daripada aku join competition ni...
alhamdulillah aku berjaya dapat bronze...
walaupun hanya bronze tp aku tetap bersyukur sebab aku xtarget apa2 langsung....

ini mengenai tajuk yang aku wat:-

Researcher(s) : Nur Hazirah Mohd Ridzuan
Supervisor(s) : Dr Fahmi Muhammad Ridwan
Product : A column study on removal of chemical oxygen demand (COD), ammonical nitrogen, sulphate and turbidity using limestone and activated carbon (Category: International)

dalam cuak2 camni pun aktiviti bergambar aku tetap berjalan dengan lancar...
hahaha kalo bab2 bergambar terus aku jadi ok...
dasyat!!!dasyat!!!...

so let see ur shoot yang sempat aku amek!!!!....




ini lah laa hasil projek aku..
ehehe kagum x??kagum x??..
haha aku tipu jer... :p


 muka kegembiraan selepas abis present...fuhhh lega gilerkk!!!









ini pic masa ari kedua..sebab 2 kalo korang perasan wana tudung aku dah laen..






































inilah booth aku..
simple gilerkk projekk aku..
tgk laa kiri & kanan aku projek diorg sume gempak2 gilerkk beb!!!..






pandangan dari hadapan booth aku...
waaa gambar jadi gelap.. T_T















inilah keje aku bila bosan2 jaga booth...
aku gi usha projek2 owg..




motif utama pic ni :- donutt u...geeee!!!




ntah sape2 punya booth kitorang amek gambar..
mana x nyer..dah tuan booth xde..
ape lagi tumpang bergambr jap ye bro..ehehe..
jgn mara!!!nnt kena jual..teettttt!!!!












 that all~~~
congrat utk mereka yang meraih pingat...

see u olss...
daaa






written by:
ain.hazirah ♥♥♥

No comments:

Post a Comment